آناپورنا

وسیع باش..... و تنها..... و سربه زیر ..... و سخت

مصرف روزانه آب

نزدیک به 60 درصد از وزن هر فردی را آب تشکیل می دهد. این ماده حیاتی نقش بسزایی در بیرون کردن مواد سمی از بدن ایفا می کند لذا نباید در مصرف آن سهل انگاری کرد چرا که کمبود آب می تواند موجب بروز بیماری هایی نظیر گاستریت (ورم معده)، سوزش سر دل یا رفلاکس، کولیت (عفونت روده) ، یبوست، آرتریت (التهاب مفاصل) ، فشارخون، آسم و آلرژی و حتی افزایش کلسترول و افزایش چین و چروک پوست شده و در صورت عدم توجه به کم آبی بدن، حتی مرگ فرد را تهدید می کند. البته زیاده روی در مصرف این ماده حیاتی نیز می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد.

نظرات درباره اینکه هر فردی روزانه به چه میزان آب نیاز دارد، مختلف است اما توصیه اکثر متخصصین تغذیه بر این است که هر فرد سالم باید به طور متوسط روزانه بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشد و در کنار آن می تواند سایر نوشیدنی ها را به میزان معینی مصرف کند اما تاکید بر این است که هیچ نوشیدنی را جایگزین آب نکند.

....................................................................................................................

این مطلب رو برای خودم یادآوری کردم تا یادم بمونه هر روز باید 6 لیوان آب بخورم. هرچند بعید میدونم یادم بمونه. در حال حاضر مصرف روزانه آب من صفر لیوان در روزه. یعنی سالهاست که اینطوری هستم و یک جوری عادت کردم به این سیستم اشتباه.  جدیدا هم که کلا بطری آب رو از لوازم توی کوله کوهنوردیم حذف کردم. باید هر از گاهی به خودم تلنگر بزنم که آنا خانوم! غصه نخور! آب بخور! زبان نیشخند

  
نویسنده : آنا ; ساعت ۱٢:٢٢ ‎ب.ظ روز شنبه ۱٤ دی ۱۳٩٢
تگ ها :